برگزاری محفل انس با قرآن کریم 

برگزاری محفل انس با قرآن کریم 

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹
حجت الاسلام علی شهداد نژاد گفت: قصد داریم به مناسبت اربعین حسینی روز چهارشنبه محفل انس با قرآن کریم را در زندان جیرفت برگزار کنیم.

حجت الاسلام «علی شهداد نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، گفت: قصد داریم به مناسبت اربعین حسینی روز چهارشنبه محفل انس با قرآن کریم را در زندان جیرفت برگزار کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری تربیت اداره زندان جیرفت افزود: در این مراسم زندانیان قاری و حافظ قرآن کریم، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت می کنند.

وی ابراز کرد: انس با قرآن کریم، قرائت، تدبر در مفاهیم و معارف بلند این کتاب آسمانی و عمل به آموزه‌ها و دستورات آن قطعا مایه سعادت دنیا و آخرت بشر است.

حجت الاسلام شهداد نژاد بیان کرد: هدف از برگزاری این برنامه، انس و الفت زندانیان با قرآن کریم و اهل بیت (ع)، ترويج مفاهيم و آشنايی با تلاوت آن می باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری تربیت اداره زندان جیرفت با اشاره به نقش قرآن کریم در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به‌ ویژه نسل جوان می‌توان جلوی تهدیدات و معضلات اجتماعی را گرفت و شاهد روند کاهشی ورود زندانیان بود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در ایام اربعین حسینی برگزاری مجالس عزاداری همراه با سخنرانی، مداحی و سینه زنی است.

حجت الاسلام شهداد نژاد عنوان کرد: سعی داریم از فرصت باقی مانده ماه صفر به منظور تبیین قیام عاشورا و فلسفه اربعین حسینی برای زندانیان بهره ببریم.

مدیر کانون فرهنگی هنری تربیت اداره زندان جیرفت بیان کرد: برگزاری مسابقه دلنوشته امام حسین (ع ) یکی دیگر از برنامه های کانون در ایام اربعین است و در همین راستا زندانیان می بایست دلنوشته هایی خطاب به آن حضرت نوشته و به ما تحویل دهند.

و دوری از سبک و سیره اهل بیت (ع) را یکی از عوامل افزایش آسیب های اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: اهل بيت (ع) بهترين الگو و اسوه برای جامعه اسلامی هستند و اگر می خواهیم شاهد کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی باشیم باید تبيين سيره ائمه (ع) به‌ عنوان بهترين الگو و سبک زندگی را بيش از پيش در جامعه مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام شهداد نژاد در خاتمه یادآور شد: ویژه برنامه های اربعین حسینی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و اسرای کربلا اجرا می شوند.

پایان پیام/ 586